Gå til innholdet
nye_folk3_2019
F.v. Knut Erik Bauer, Lars Haug, Nina Sundqvist og Petter Bjørgan.

Matmerk styrker laget

Digital kunnskap, matfaglig kunnskap og salgskunnskap i skjønn forening er stikkord når Matmerk styrker laget med tre nye medarbeidere. - Jeg er skikkelig fornøyd over å ha kapret disse tre gutta fordi de har kompetanse og erfaring som bønder, matindustri, lokalmatprodusenter og ikke minst norske forbrukere vil nyte godt av, sier adm.dir Nina Sundqvist i Stiftelsen Matmerk.

Tre nyansatte er nå på plass og ivrer etter å gå i gang med å forenkle hverdagen for norske bønder og arbeide for at lokalmatprodusenter både skal bli lønnsomme og lykkelige, sier Sundqvist. De tre var på plass fra 11.februar.

Knut Erik Bauer (43) begynner i Landbruks og Nyt Norge avdelingen. Han har hovedansvaret for å utvikle det nasjonale kvalitetssystemet i landbruket i en ny, moderne og digital retning med brukerorientering i sentrum. Han har lang erfaring som IT-konsulent og har solid kompetanse. Han kommer fra stillingen som senior system konsulent i Basefarm AS.

Lars Haug (46) begynner i Lokalmatavdelingen og styrker Matmerks satsing på å bringe norsk lokalmat- og drikke ut i butikk og ut til forbruker. Han er utdannet kokk, har lang erfaring som ferskvaresjef og butikksjef i Meny, samt vært eier av Gulating Ølutsalg på Lambertseter.

Petter Bjørgan (38) begynner også i Lokalmatavdelingen. Han har Bachelor i reiseliv, lang erfaring fra hotell og restaurantsektoren og har de siste årene vært med å bygge opp lokalmat i SSPs restauranter og lokalmatbutikk på Gardermoen. Han har bred kompetanse på salg og stor forståelse for lokalmatproduktenes vei inn på markedet. 

- For en liten stiftelse som Matmerk gir disse tre nye kollegaene våre nøkkelkompetanse for å ytterligere å løfte norsk mat, norsk landbruk og Matnasjonen Norge opp og fram, avslutter Sundqvist.